LOGO – PROJEKT DLA SPECJALISTY!

Alicja Fątowicz
Październik 6, 2016
166 views

Logo identyfikuje daną firmę lub markę. Przedstawione w graficznej formie, jako znak lub symbol o unikalnym charakterze. Wiele znanych marek swoją popularność zawdzięcza nie tylko produktom, ale również swój sukces zyskało dzięki logo. Weźmy pod lupę logo marek sportowych nike czy adidas, gdzie właśnie z popularyzowanie znaku sprawia, że produkty są z chęcią nabywane.

W skład budowy logo wchodzą sygnet oraz logotyp, obydwa znaki mogą funkcjonować również oddzielnie.

logo

 

LOGO DLA AMATORA

Wiele razy spotkałam się z projektami logo, które zostały wykonane przez nieprofesjonalistów lub amatorów-grafików. Oczywiście, też kiedyś zaczynałam od pierwszych prób projektowych i z doświadczenia wiem, że wykonane loga nie były wtedy najlepsze. Na szczęście przeszłe projekty były na potrzeby prywatne.

W każdym bądź razie nie znając podstaw projektowych dotyczących znaku graficznego, takie logo nie spełni wizualnego przesłania, będzie przeprojektowane lub nie przygotowane w formacie graficznym. Tak naprawdę wad może być wiele. Dlatego zapoznaj się z etapami oraz charakterystyką profesjonalnie zaprojektowanego logo.

LOGO CECHY IDEALNE

ETAPY PRACY:

Wywiad

Wywiad dotyczący firmy dla której logo będzie projektowane. Analiza celów, głównych cech firmy oraz konkurencji.

Kreacja koncepcji

Kreacja koncepcji powinna zacząć się od odręcznych szkiców. Projektując na kartce papieru możemy przelać wiele pomysłów, gdzie najlepsze z nich poddamy obróbce graficznej. Przy kreacji logo możemy również odwołać się do symboliki.
Praca projektowa

Logo powinno być wykonane w programie graficznym bazującym na WKRTORACH – ścieżkach. Z najbardziej popularnych programów wektorowych to Corel Draw oraz Adobe Ilustrator. Są to programy płatne przeznaczone do projektów na użytek komercyjny używane przez profesjonalistów. W takim programie możemy stworzyć grid(siatkę) oraz narysować-stworzyć znak graficzny. Na tym etapie warto uwzględnić również kolorystykę.

CHARAKTERYSTYKA:

Projekt oddający charakter firmy
Prosta graficzna forma,  która będzie można użyć na wszelkiego rodzaju produktach nawet tych najmniejszych np. długopisy
Projekt nawiązujący do symboliki (opcjonalnie)
Projekt kolorystycznie nawiązujący do psychologi kolorów (opcjonalnie)
Projekt unikalny (nie powtarzający wśród projektów już istniejących logotypów, kopiowanie pomysłu grozi naruszeniem praw autorskich)
Projekt wyróżniający się z tłumu projektów
Projekt czytelny w każdym rozmiarze, nawet tym mini
Projekt przygotowany w najczęściej używanych formatach jpg, png, eps, pdf
Najważniejsze – Projekt logo powinien być PONADCZASOWY!

KSIĘGA ZNAKU

Każde profesjonalnie zaprojektowane logo powinno posiadać swoją KSIĘGĘ ZNAKU. Księga znaku zawiera szczegóły projektu oraz jest pomocna w odniesieniu do prawidłowego użycia znaku graficznego.  Zobacz jak wygląda profesjonalna księga znaku KSIĘGA ZNAKU AF STUDIO

 

Projektowanie znaku tożsamości jest dziedziną która wymaga nauki i ciągłego doskonalenia. Logo jest formą ekspresji, która ma reprezntować daną firmę lub markę. Jeśli Twoja firma wymaga odświeżenia logo lub jeszcze go nie posiada powierz pracę specjaliście. Korzystając z oferty AF STUDIO dotyczącą projektowania graficznego zyskasz profesjonalny znak graficzny dzięki któremu Twoja firma stanie się rozpoznawalna.

Dla wszystkich niepoddających się amatorów, którzy marzą o zaprojektowaniu znaku graficznego obiecuję wpis dotyczący projektowania logotypu od A do Z w darmowym programie graficznym INKSCAPE.

Alicja Fątowicz

UDOSTĘPNIJ

Komentarze: Bądź pierwsza/y