POMYSŁ NA FIRMĘ

Alicja Fątowicz
Marzec 20, 2017
150 views

Pomysł na firmę! Ale jaki?

W odniesieniu idei biznesu mam tu na myśli pomysł wizualny, który wyróżni Twoją firmę na tle innych!
Pomysł  wizualny na firmę  to myśl zawierająca plan działania lub rozwiązanie jakiegoś problemu.

Jak wiemy od pomysłu wszystko się zaczyna. Jak zatem przedstawić wizualnie pomysł na firmę?

1. WIZUALNA KREACJA

Wizualną kreację pomysłu możemy przedstawić we wszystkich materiałach identyfikujących firmę takich jak np.:

  • logo
  • wizytówka
  • papier firmowy
  • ulotki
  • banery
  • roll-up
  • szyldy oraz inne reklam outdoor
  • strona internetowa

 

2. POMYSŁ NA FIRMĘ

POMYSŁ WIZUALNY na firmę. Kreacja fajnego pomysłu niewątpliwie zaciekawi odbiorcę.  Cała szata graficzna powinna zawierać pomysł oparty o klucz wizualny (key-visual), dzięki któremu wszystkie projekty będą charakterystyczne i podobne. Klucz wizualny będzie motywem przewodnim wszystkich projektów, a jego elementy zostaną przeniesione na wszystkie projekty tworząc spójną tożsamość firmy/marki. Klucz wizualny powinien być na tyle rozpoznawalny, by zaciekawił odbiorcę oraz by odbiorca potrafił utożsamić każdy projekt graficzny z daną firmą. Kreatywny pomysł powinien być prosty, zrozumiały, unikalny,  charakterystyczny, użyteczny we wszystkich mediach, adresowany do określonej grupy docelowej.

Podczas kreacji pomysłu można wykorzystać wiele różnych środków graficznych, które będą naszym planem działania:

2\1 FONT (rodzaj kroju pisma)

Ciekawy krój pisma wzbogaci projekt graficzny. Różnorodność rodzajów fontów daje bardzo dużo możliwości projektantowi. Należy jednak pamiętać, by złożone materiały tekstowe, były napisane prostym i czytelnym rodzajem czcionki cyfrowej, tak aby odbiorca nie męczył wzroku podczas czytania i przede wszystkim mógł ten tekst rozczytać. Nagłówki – tytuły, hasła reklamowe –  tutaj możemy zaszaleć z fantazyjnym krojem.

 

2\2 KOLORYSTYKA

Barwa w projektowaniu ma bardzo istotne znaczenie. Istnieje psychologia kolorów, którą śmiało wykorzystują projektanci. Człowiek nieświadomie oddziałuje na kolory, które mogą dodawać energii lub studzić emocje. Weźmy pod lupę kolor.  Jest to kolor pożądania (czerwone usta), budzący apetyt (soczysty czerwony pomidor),  dawania radości (np. Święta Bożego Narodzenia) a także budzący agresję (jeśli z nim przesadzimy). W każdym bądź razie czerwień zwiększa ciśnienie krwi u człowieka. Kolorystykę jako pomysł wizualny możemy wykorzystać w postaci zastosowaniu np. KONTRASTU lub użycia ŻYWYCH BARW. Bardzo modny styl w webdesignie wykorzystujący żywe i dobrze dobrane kolory to MATERIAL DESIGN.

 

2\3 IKONY

Ikony zdominowały grafikę w sieci. Dzięki nim uzyskujemy szybki przekaz wizualny. Sprawna komunikacja odbywa się poprzez proste grafiki-ikony np.  numer telefonu, miejsce, formularz kontaktowy, grupa odbiorców. Ikony w dużej mierze zastępują słowa. Użytkownik nie ma problemu z rozpoznaniem znaczenia ikonki. Wykorzystanie ikon w projektach niewątpliwie uczytelni przekaz wzrokowy, a także może być świetnym pomysłem na uatrakcyjnienie projektów.

 

2\4 INDYWIDUALNA GRAFIKA

Dobrym rozwiązaniem na ciekawy pomysł dla szaty graficznej firmy jest stworzenie indywidualnej grafiki. Grafiki wektorowej w postaci wyrysowanego rysunku/obrazku/infografiki. Grafika z pewnością wyróżni szatę graficzną oraz efektownie będzie ją prezentować. Taką grafikę można zastosować w tle lub może stać się głównym elementem projektu.

 

 pomysł

Infografika  na intro do strony internetowej przygotowana dla firmy IT ARCHITECTS.

2\5 FOTO

Materiały fotograficzne z powodzeniem wykorzystywane są w wszelkiego rodzaju projektach graficznych. Profesjonalna fotografia dosłownie przekaże nam czego tyczy się projekt bądź pobudzi nasze emocje np. (szata graficzna dla przychodni lekarskiej – w większości materiałach identyfikujących typu ulotka, teczka ofertowa, baner  – fotografia szczęśliwej, uśmiechniętej rodziny – symbolizuje zdrowie i szczęście).

 

3. STUDIUM PRZYPADKU – FIRMA Z POMYSŁEM

W myśl punktu 3 zostaną przedstawione rozwiązania kreacji pomysłu dla różnych branż. Dzięki temu zapoznasz się ze światem grafiki oraz profesjonalnym podejściem do projektowania.
Być może kolejne wpisy dotyczące STUDIUM PRZYPADKU uświadomią Cię jak ważną rolę spełnia spójny wizerunek graficzny firmy i być może zdecydujesz się odświeżyć swoją szatę graficzną.

Zapraszam do śledzenie bloga!!! A o kolejnym wpisie dowiesz się również na Facebooku

Alicja Fątowicz

 

UDOSTĘPNIJ

Komentarze: Bądź pierwsza/y

CZYTAJ INNE WPISY!

«