PROJEKT AF POD LUPĄ

Alicja Fątowicz
Lipiec 5, 2016
354 views

PROJEKT AF  –  wraz z dużym  rozwojem  mojego studia projektowego przyszedł czas na odświeżenie szaty graficznej. Studio w większej mierze realizowało zlecenia dotyczące projektów graficznych na potrzeby druku. Od ponad roku dzięki ciągłemu poszerzaniu wiedzy i doskonalenia umiejętności swoją ofertę mogłam rozwinąć o tworzenie efektownych stron WWW. Nowa szata graficzna, nowa strona, która będzie odwzorowywała rozwój studia, profesjonalny wizerunek oraz podejście do każdego zlecenia na najwyższym poziomie.

Projekt AF zakładał

  • minimalizm
  • prostotę przekazu
  • spójność
  • ograniczona kolorystyka
  • ponadczasowość oraz nowoczesność
  • oryginalność
  • profesjonalizm

1. NOWE LOGO

Nowy projekt graficzny logo AF STUDIO. Z założenia koncepcja miała odzwierciedlać minimalistyczną konstrukcję znaku złożoną z dwóch liter – inicjałów imienia oraz nazwiska Alicja Fątowicz. Prace projektowe rozpoczęły się od przygotowania wielu propozycji graficznych, gdzie wybór padł na znak będącą już w użyciu.

logo

2. Księga znaku

Opracowanie specyfikacji loga jest niezbędne dla każdej firmy. Księga znaku pozwoli zapoznać się ze szczegółami projektu oraz będzie pomocna w odniesieniu do prawidłowego użycia znaku graficznego. Zobacz jak wygląda profesjonalna księga znaku.KSIĘGA ZNAKU AF STUDIO

3. Rzut na kolor

Ograniczając się do minimum kolorów nowego wizerunku   w projekcie dominują 3 kolory biały, turkusowy oraz czerń i jego odcienie.

kolorystyka

4. Projekt Web

Nowa strona stała się najważniejszym punktem w projekcie. To właśnie dzięki nowej witrynie chciałam pokazać nabywany poziom umiejętności dotyczących tworzenia stron internetowych. Proces realizacji strony internetowej został podzielony na etapy

 4\1 Koncepcja graficzna

W pierwszej kolejności powstał projekt graficzny. Projekt zakładał już wygląd strony głównej oraz poszczególnych stron. Wstępnie przemyślana była również funkcjonalność oraz intuicyjność nastawiona na odbiorców. Estetyczny oraz przejrzysty układ elementów na siatce layout’u.  Dobór kroju pisma do treści oraz nagłówków strony. Na tym etapie powstały również wszystkie niezbędne treści, które zostały  zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.

 

4\2 Custom bootstrap

Mając gotowy projekt czas na dostosowanie wyglądu framework’a. W tym przypadku Bootstrap. Wstępny wygląd elementów strony został już zaprojektowany w programie graficznym.  Buttony, nagłówki, wygląd formularzy. By ułatwić pracę nad kodowaniem strony warto dostosować wygląd wybranego frameworka, by w przyszłości zaoszczędzić czas nad tworzeniem strony.

custom bootstrap

 

4\3 Kodowanie statycznej strony

 

Projekt graficzny kodowanie do HTML, CSS oraz JS. To na tym etapie powstał FRONT-END strony, który posłużył do budowy motywu dla CMS wordpress. Dzięki wcześniejszemu dostosowaniu wyglądu wybranego framework’a użycie dodatkowego kodu CSS było już nieznaczne.

kodowanie strony internetowej

 

4\4 Kodowanie motywu dla WordPress

Mając statyczna stronę stworzenie dynamicznego w pełni funkcjonalnego motywu nie było wyzwaniem.  Motyw został  wyposażony w niestandardowy typ postów REALIZACJE. Dzięki temu witryna zyskała niepowtarzalne portfolio w pełni zarządzane z kokpitu WP. Przy pomocy składni php theme zyskał indywidualne szablony strony głównej, stron, portfolia oraz bloga. Całość czyli gotowa już strona wzbogacona została przez wybrane pluginy.

 

4\5  SEO – pozycjonowanie strony

Dostosowanie treści względem słów kluczowych

Walidacja kodu strony

Kompatybilność – poprawne wyświetlenia witryny w dostępnych przeglądarkach internetowych

Poprawa ładowania szybkości strony:
– Kompresja
– Optymalizacja kodu
– Optymalizacja obrazów

 

Łącząc poszczególne etapy w całość powstała indywidualna pod moje potrzeby oraz responywna strona dostosowana do urządzeń mobilnych.

Proces pracy projektowej od koncepcji po realizację jest czasochłonny. By powstał fajny projekt ważny jest czas i odpowiednie przygotowanie. Analiza, etapy pracy oraz dbałość o szczegóły w projekcie jest nie zwykle ważne by całość nabrała pełnego profesjonalizmu. Profesjonalizm ten z pewnością przełoży się na wizerunek firmy. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

 

Alicja Fątowicz

Komentarze: Bądź pierwsza/y

CZYTAJ INNE WPISY!

»